- Prace Komisji Edukacji Geograficznej: Tom 1
- Prace Komisji Edukacji Geograficznej: Tom 2
- Prace Komisji Edukacji Geograficznej: Tom 3
- Prace Komisji Edukacji Geograficznej: Tom 4
- Prace Komisji Edukacji Geograficznej: Tom 5
- Prace Komisji Edukacji Geograficznej: Tom 6
- Prace Komisji Edukacji Geograficznej: Tom 7
- Prace Komisji Edukacji Geograficznej: Tom 8
- Prace Monograficzne KEG: Tom 9
- Prace Monograficzne KEG: Tom 10
- Prace Monograficzne KEG: Tom 11
- Prace Monograficzne KEG: Tom 12
- Prace Monograficzne KEG: Tom 13
- Prace Monograficzne KEG: Tom 14
Wymagania redakcyjne Prac Monograficznych KEG
Układ pracy (manuskryptu)
Należy wyodrębnić następujące części: WPROWADZENIE (zakończone celem pracy), tekst zasadniczy (podzielony odpowiednio zatytułowane na podrozdziały), PODSUMOWANIE (z ewentualnymi wnioskami), LITERATURA.
Wymagania techniczne
Zalecane jest, aby objętość manuskryptu, łącznie z tabelami, rycinami i spisem cytowanej literatury, wynosiła do 15 stron formatu A4, interlinia 1,5. Tekst należy przygotować w formacie Word.doc, z użyciem czcionki typu Times New Roman wg następujących wielkości:
- Imię i nazwisko Autora (czcionka 12 pkt, na środku), afiliacja (pełna nazwa instytucji, adres, e-mail autora) – czcionka 10 pkt (wyrównanie do lewego marginesu)
- TYTUŁ ROZDZIAŁU (manuskryptu) - czcionka 12 pkt, pogrubiona, wielkie litery, wyśrodkowanie
- TYTUŁY PODROZDZIAŁÓW – czcionka 12 pkt pogrubiona, wielkie litery, wyśrodkowanie
- Tekst podstawowy – czcionka 12 pkt, wcięcie od drugiego wiersza 1 cm
- Przypisy (numerowane) - czcionka 10 pkt
- Tabele – czcionka 10 pkt, wartości liczbowe wyrównane do przecinka
- Tytuł tabeli - czcionka 11 pkt, wyśrodkowanie
- Ryciny - mapy, wykresy i rysunki powinny być wykonane w pliku umożliwiającym edycję
- Tytuł pod ryciną (np. Ryc. 1. ……) – czcionka 11 pkt (wyśrodkowanie)
- Fotografie (zdjęcia) dobrej jakości. Tytuł pod fotografią jak pod rycinami (np. Fot. 1. ……)
- Pod tabelami, rycinami i fotografiami podać źródło (np. Źródło: opracowanie własne), czcionka 10 pkt
Tabele i ryciny powinny być wstawione w tekst. Powinno być odpowiednie odniesienie do nich w tekście (np. tab. 1, ryc. 1).
Dodatkowo należy przesłać ryciny w oddzielnych plikach, przygotowanych w Excelu lub Corel Draw.
Pole tekstowe powinno być ograniczone marginesami (lewy, prawy, górny, dolny) o wielkości po 2,5 cm. Wyrównanie tekstu do lewego i prawego marginesu.
Strony należy ponumerować (do prawej).
Cytowanie literatury w tekście:
(Kowalski 1998; Kowalski i in. 1999; Milewska, Gołębiowska 2000) lub: (Angiel 1996, Hibszer 2004)
LITERATURA – czcionka 11 pkt
- w przypadku monografii:
Nazwisko i inicjał imienia (imion), (red. - jeśli jest redaktor monografii), rok, tytuł (kursywa), wydawnictwo, miejscowość.
np.
Piskorz S. (red.), 1996, Zarys dydaktyki geografii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- w przypadku rozdziału w monografii pod red.:
Nazwisko i inicjał imienia (imion), rok, tytuł rozdziału, [w:] inicjał imienia redaktora i jego nazwisko, (red.), tytuł monografii (kursywa), wydawnictwo, miejscowość, strony od - do
np.
Świętek A., 2019, Mniejszości narodowe i etniczne w polskich podstawach programowych i podręcznikach szkolnych – egzemplifikacja koncepcji „geografii ciszy” na przykładzie romskiej mniejszości etnicznej, [w:] J. Angiel, E. Szkurłat (red.), Miejsce i przestrzeń. Edukacja geograficzna w ujęciu humanistycznym (kursywa), Prace Monograficzne KEG PTG, t. 9, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań – Warszawa, s. 119–131.
- w przypadku artykułów:
Nazwisko i inicjał imienia (imion), rok, tytuł artykułu, tytuł czasopisma (kursywa), numer, strony
np.
Szkurłat E., Hibszer A., Angiel J., 2016, Zarys koncepcji szkolnej edukacji geograficznej, Geografia w Szkole, nr 5, s. 18–22.
- w przypadku dokumentów źródłowych:(cały tytuł kursywą)
np.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U. 2009, nr 4, poz. 17).
np.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej Dz.U. z 2017 r., poz. 356.
Warunki publikowania
Warunkiem publikacji rozdziału w kolejnym tomie Prac Monograficznych KEG PTG jest złożenie manuskryptu w nieprzekraczalnym terminie 31 stycznia 2023 r. oraz uzyskanie pozytywnych recenzji